NISSAN DELTAWING DODAS UZ IZMēģINāJUMA BRAUCIENIEM EIROPĀ / SIA NORDE / Jaunumi

NISSAN DELTAWING DODAS UZ IZMēģINāJUMA BRAUCIENIEM EIROPĀ

Nissan DeltaWing vakar atstāja Dona Panoza uzņēmumu Elan Motorsports Technologies Džordžijā, līdz ar to tiek iesākts projekta otrais posms, lai sagatavotu automobili Le Mans 24 Hours sacīkstēm Eiropā.

Pēc nedēļu ilgiem izmēģinājuma braucieniem pasaules grūtākajā automobiļu sacīkšu trasē - Sebringas starptautiskajā trasē - automobilis devās uz Atlantu, kur tam tika veikti pēdējie sagatavošanas darbi pirms plānotās izmēģinājumu programmas Eiropā.

Nissan DeltaWing komandai marts bija vētrains mēnesis. Projekts apgriezienus sāka uzņemt 13. martā, kad Londonā tika atklāta Nissan partnerprogramma, un jau pēc divām dienām, 15. martā, Sebringā notika oficiālā sacīkšu automobiļa atklāšana.

Kad sākotnējo automobiļa prototipu bija uzbūvējusi Dena Garnija (Dan Gurney) Visu Amerikas automobiļu sacīkšu organizācijas (All American Racers) grupa Kalifornijā, šonedēļ darbu sāka Dona Panoza (Don Panoz) EMT organizācija, pilnveidojot virsbūvi un precizējot detaļas - izmantojot pirmajos Batonvilovas (Buttonwillow), Kalifornijā, izmēģinājuma braucienos, kā arī Sebringā gūto pieredzi, lai uzlabotu Nissan DeltaWing „mobilo eksperimentu".

Līdzīgi kā Garnija Visu Amerikas automobiļu sacīkšu organizācijas grupai, arī Elan ir izcila uzvarētāju pieredze - uzņēmums ir veidojis dizainu un būvējis Indy 500 un IndyCar čempionātu uzvarētāju G-Force šasijas, DP01 Champ Car, DP09 Superleague Formula šasijas, kā arī automobiļus IMSA Lites un F2000 sacīkstēm Amerikas Savienotajās Valstīs.

Nissan DeltaWing debitēs šā gada Le Mans 24 Hours sacīkstēs kā 56. dalībnieks - papildus vieta, kuru pasākuma organizatori - Automobile Club de l'Ouest rezervē eksperimentālajiem automobiļiem, kas aprīkoti ar jaunām, novatoriskām tehnoloģijām.

Nissan ne vien nodrošina DeltaWing ar 1,6 litru turbodzinēju, bet Nissan tehniskais personāls ir arī iekļauts DeltaWing komandā jau kopš uzņēmums iesaistījās projektā, un tagad, programmai pārceļoties uz Eiropu, sadarbība sasniedz jaunu līmeni.

DeltaWing programmas ideju pirmoreiz atklāja pagājušā gada Le Mans 24 Hours sacīkstēs - Panozs, Garnijs, DeltaWing dizainers Bens Boulbijs (Ben Bowlby) un Dankana Deitona (Duncan Dayton) dibinātā Highcroft Racing komanda.

Arī Michelin personāls piedalās programmā, gādājot par automobiļa unikālajām, īpaši izstrādātajām riepām, kādas starptautiskās autosporta sacīkstēs vēl nekad nav redzētas. Nissan DeltaWing priekšējās riepas ir tikai četras collas platas.

BENS BOULBIJS - NISSAN DELTAWINGIDEJAS AUTORS:

„Sebringas izmēģinājuma braucienu nedēļā mēs guvām vērtīgu pieredzi. Pagriezieniem bagātīgajā trasē tika pārbaudīta slodze uz ikvienu detaļu, kas noteikti ir viena no pievilcīgākajām šīs trases priekšrocībām.

Mēs automobilim esam veikuši vairākus uzlabojumus un turpināsim to darīt līdz pat sacensību sākumam Le Mans.

Kopumā mēs esam ļoti apmierināti ar izmēģinājuma braucienu rezultātiem, automobilis apstiprināja simulācijās gūtās prognozes - pagriezienus tas veic patiesi izcili.

Kaut arī automobilim ir divas reizes mazāk detaļu nekā tradicionālajiem LMP automobiļiem, tam tomēr it vairāk nekā 3000 jaunu detaļu, kas nekad agrāk vēl nav tikušas savienotas. Puiši pagājušajā nedēļā paveica fantastisku darbu, un iespēja šonedēļ izmantot EMT darbnīcas bija neatsverama. Sākums ir lielisks, un mēs visi ar nepacietību gaidām, kad varēsim doties trasē Eiropā."

DONS PANOZS - NISSAN DELTAWING VADOŠAIS PARTNERIS:

„Reakcija visā pasaulē uz šo automobili ir bijusi neticama. Ir ļoti patīkami saņemt šādu uzmanību - mēs šajā projektā esam iesaistījušies, jo uzskatām, ka tas mainīs automobiļu sacīkšu būtību.

Tas sniedz to, kā automobiļu sacīkstēm ir trūcis. Mums ir jāatvadās no pagātnes un jāraugās uz priekšu - pēc labākas degvielas un riepu efektivitātes, nezaudējot jaudu.

Fakts, ka automobilis arī izskatās tik neierasti, ir pievērsis ārkārtīgi lielu uzmanību, taču iemesls tā izskatam ir tāds, ka tam tādam ir jābūt, lai sasniegtu šādus rezultātus.

EMT jau agrāk ir piedalījušies daudzu automobiļu būvēšanā, un mēs ar prieku iesaistījāmies, palīdzot veikt vēl dažus uzlabojumus šonedēļ, izmantojot Sebringā gūto pieredzi.

Ikvienam jaunam automobilim vienmēr atradīsies dažas lietas, ko uzlabot pēc tam, kad nobrauktas pirmās jūdzes, un tagad mēs gaidām nākamo pilnveidošanas posmu, kas notiks Eiropā."

DARENS KOKSS (DARREN COX), NISSAN ĢENERĀLDIREKTORS EIROPĀ:

„Šis Nissan tiešām ir intensīvs zinātniskais projekts. Laika grafiki ir ārkārtīgi saspringti, mēs mācāmies ik dienas un turpināsim to darīt līdz pašam Le Mans 24 Hours startam.

Sebringā sākotnējais konceptautomobiļa modelis pārspēja mūsu cerības, un Nissan loma tagad ir rūpēties par uzticamību, jo, projektam pārceļoties uz Eiropu, mēs par programmu uzņemamies vēl lielāku atbildību.

Projekta mācību līkne ir ārkārtīgi stāva, un tas gan motivē, gan aizrauj ikvienu projektā iesaistīto."