JAUNAIS NISSAN LEAF: JAUNA VĒSTURES LAPPUSE
Drīz sāksies ražošana Eiropā
• Lielāka izvēle ar trim šīs sērijas modeļiem
• Tehniskie uzlabojumi palielina nobraucamo attālumu
• Komforta uzlabojumi, ņemot vērā lietotāju atsauksmes: vairāk vietas bagāžai, ērtāki sēdekļi, bagātīgāks aprīkojums
• Eiropā pārstrādāta šasija tieši Eiropas apstākļiem - labākai vadāmībai un vēl lielākam braukšanas priekam
• Efektīvāka uzlāde ar 6,6kW lādētāja iespēju
Pēc 50000 automobiļu pārdošanas un „izbraukšanas" uz visas pasaules ceļiem, un ar divu gadu reālās dzīves bezizmešu braukšanas pieredzi ir laiks sākt jaunu posmu Nissan LEAF vēsturē.
Kopumā jaunais LEAF varbūt izskatās līdzīgs pirmajam pilnībā elektriskajam automobilim, kas ieguva Eiropas Gada automobiļa balvu, taču iekšienē tas ievērojami uzlabots un papildināts.
Līdz šim pasaulē visvairāk pārdoto pilnīgi elektrisko automobili ražoja tikai Japānā. Taču, uzsākot ražošanu Eiropā un Ziemeļamerikā, šim daudzkārt godalgotajam automobilim veiktas vairāk nekā 100 izmaiņas.
Uzlabojumu vidū ir nobraucamā attāluma palielinājums, lielāks pārstrādājamu materiālu izmantojums, plašāks salons, lielāka uzlādes jauda, bagātīgāks aprīkojums un plašāka izvēle - tagad tiek piedāvātas trīs versijas.
Ar nelielām automobiļa priekšgala formas izmaiņām vēl vairāk uzlabota jau līdz šim iespaidīgā aerodinamiskā efektivitāte.
Daudzas izmaiņas veiktas, uzklausot pirmo LEAF īpašnieku atsauksmes. LEAF braucēji izveidojuši vienu no aktīvākajiem interneta forumiem visu autoīpašnieku grupu vidū un kļuvuši par aizrautīgiem bezizmešu mobilitātes patriotiem un arī šī automobiļa cienītājiem, jo LEAF lepojas ar augstāko pircēju apmierinātību visu Nissan automobiļu modeļu vidū - 93 procentu rādītāju.
Šajos forumos līdz ar diskusijām par dažādiem LEAF īpašnieku dzīves aspektiem sniegti arī ieteikumi un derīgi padomi pārējiem lietotājiem, kā arī ierosinājumi šā revolucionārā automobiļa tālākai uzlabošanai.
Uzmanīgi sekojot šīm atsauksmēm un rīkojot regulārus LEAF īpašnieku tikšanās pasākumus, lai iegūtu informāciju arī klātienē, Nissan jaunajā LEAF īstenojuši daudzus no šiem ierosinājumiem.
Līdztekus lietotāju atsauksmēm Nissan ieguvuši vērtīgu informāciju arī no apkopotajiem datiem, kas uzkrāti unikālajāCarwingstelemātikas sistēmā - LEAF „sirdī".
Šī lieliskā funkcija ļauj lietotājiem no attāluma kontrolēt automobiļa apsildi un uzlādi, kā arī reģistrē informāciju par uzlādi, lietošanas paradumiem un nobraukto attālumu. Pēc vairāk nekā diviem LEAF tirdzniecības gadiem Nissan inženieri spējuši izmantot daļu uzkrāto datu automobiļa optimizēšanai atbilstoši tā reālajai izmantošanai.
Izmaiņas veiktas daudzās jomās - no jauna spēka piedziņas bloka, kas ievērojami uzlabo automobiļa praktiskumu, līdz tādām vienkāršām modifikācijām kāLEDapgaismojuma ierīkošana uzlādes portā, kas ļoti atvieglo uzlādes veikšanu naktī.
„LEAF īpašnieki ir dedzīgi sava automobiļa patrioti, tāpēc viņu komentāri un iespaidi ir būtiski ietekmējuši daudzas izmaiņas, ko esam veikuši jaunajā LEAF,"stāstaNissan Europevecākais viceprezidents pārdošanas un mārketinga jomā Pols Vilkokss.
Laikā kopš LEAF parādīšanās uz Eiropas ceļiem būtiski mainījušies arī citi tā vadītāju dzīves aspekti - ievērojami paplašināta uzlādes infrastruktūra un tikai pēdējo 12mēnešu laikā arī pieaudzis to Nissan dīleru skaits, kuri pārdod un apkalpo šo automobili.
Piemēram, 2012.gada Ženēvas automobiļu izstādes laikā visā Eiropā bija 150Nissan LEAF dīleru un 195 ātrās uzlādes staciju, kas spēj uzlādēt akumulatoru līdz 80procentu jaudai nepilnās 30minūtēs. Tagad, kad pagājis tikai gads, jau ir 1400LEAF dīleru un vairāk nekā 600ātrās uzlādes staciju, bet parasto publisko uzlādes staciju skaits pieaudzis no 12000 līdz vairāk nekā 20000.
Ātrās uzlādes staciju tīkla aktīvo paplašināšanu daļēji veicināja pats Nissan, piešķirot daudzas šādas iekārtas vietējām varasiestādēm, lai paātrinātu „ātrās uzlādes maģistrāļu" veidošanu, kas savieno lielākās pilsētas visā Eiropā.
Pašlaik Nissan ir nodrošinājuši 200 ātrās uzlādes staciju ierīkošanu - gan dīleru autocentros, gan stratēģiskos punktos -, un nākamo 12mēnešu laikā gatavojas trīskāršot šo skaitu.
Autoīpašnieku sirdsmiera uzlabošanai izstrādāts arī jauns, visaptverošs akumulatoru garantijas plāns. Tas attiecas ne tikai uz garantiju materiālu un izstrādes defektiem uz pieciem gadiem vai 100000 km, bet ir arī papildināts ar tā saukto „Veselības stāvokļa" punktu, kas attiecas uz pakāpenisku jaudas zudumu.
Laika gaitā litija jonu akumulatori zaudē daļu jaudas, kas ir gluži dabiska parādība. Taču, ja akumulatora kalpošanas laiks sāk sarukt straujāk, nekā paredzēts, šī paša garantijas perioda laikā tas tiks salabots vai nomainīts.
Nozīmīga pārmaiņa līdz ar 2013.gada Nissan LEAF ieviešanu ir pāreja uz tā ražošanu trīs dažādās vietās: Ziemeļamerikā, Eiropā un Japānā.
Eiropā ražošana drīz sāksies Sanderlendā, Lielbritānijā - vienā no Eiropā produktīvākajām automobiļu rūpnīcām, kur jau top Note un Juke, bet LEAF būs kopīga montāžas līnija ar Qashqai. Vienlaikus jau uzsākta augsto tehnoloģiju litija jonu akumulatoru ražošana jaunā ražotnē Sanderlendas rūpnīcas teritorijā.
„RažojotEiropā ganNissan LEAF, gan tā akumulatorus, mēs vēlreiz apliecinām ticību ne tikai Sanderlendas rūpnīcas spējai izgatavot mūsu tehniski visaugstāk attīstīto automobili, bet arī tam, kaelektriskos automobiļus var uzskatīt par nopietnualternatīvu ar tradicionālo degvielu darbināmajiem automobiļiem,"uzsvēra Vilkokss.
„Divu pārdošanas gadu laikā Nissan LEAF globālie panākumi pierādījuši, kaelektriskie automobiļi var kalpot kā praktiski ikdienastransporta līdzekļi cilvēkiem, kas katru dienu brauc uz darbu un atpakaļ.
Turklāt līdz ar ātrās uzlādes staciju tīkla pastāvīgu paplašināšanu, savienojot pilsētas visāEiropā, un mūsu veiktajiem akumulatoru kalpošanas laika un LEAF spēka piedziņas bloka uzlabojumiem tradicionālā raizēšanās par nobraucamo attālumu vairs nebūs aktuāla un daudzielektrisko automobiļu pretinieki būs zaudējuši šo argumentu,"viņš piebilda.
Neradot izplūdes gāzes, šis automobilis pasargā vidi ne tikai no CO2, bet arī no NOx un cieto daļiņu izmešu piesārņojuma. Tie visi ir kaitīgi veselībai, un daudzas pašvaldības aktīvi cenšas samazināt to apjomu, lai nebūtu jāmaksā ES soda naudas.
Jaunais LEAF, kas parādīsies pārdošanā Eiropā gada pirmajā pusē, iezīmē svarīgu posmu Nissan globālajā bezizmešu uzvaras gājienā. Drīz tam pievienosies godalgotā NV200 pilnībā elektriskās versijas ar nosaukumu e-NV200 gan vieglā kravas furgona, gan septiņvietīgās kombinētās virsbūves versijā. Notiek arī speciāla elektriska taksometra izstrāde uz e-NV200 bāzes. 2015.gadā gaidāms Infiniti elektriskais automobilis.
IESKATS JAUNĀ LEAF UZLABOJUMOS
Tehniskās specifikācijas:
• Jauns, pilnībā integrētsspēkapiedziņas bloks.
• Uzlabota gaita un vadāmība ar īpašiEiropaiizstrādātu šasiju.
• Palielināts reālos apstākļos nobraucamais attālums.
• Ātrākas uzlādes iespēja.
• Uzlabotas tehnoloģijas un lielāks braukšanas režīmu skaits.
Eksterjers:
• Pārveidota priekšējā reste gaisa pretestības koeficienta uzlabošanai.
• Jaunu riteņu disku izvēle.
• Plašāka krāsu palete.
Automobiļa salons:
• Jauni, ērtāki sēdekļi.
• Jauni, videi draudzīgi sēdekļu audumi.
• Tagad pieejami arī ādas sēdekļi.
• Vairāk vietas bagāžai.
• Bagātīgāks aprīkojums, arī apkārtskata monitors.
• Trīs apdares līmeņi.
No pirmā skatiena šķiet, ka jaunais LEAF pārāk neatšķiras no daudzkārt godalgotā, oriģinālā modeļa. Taču pēc veikto izmaiņu plašā apjoma un nozīmīguma to var uzskatīt par pilnībā jaunu automobili.
Tas ir ērtāks un plašāks nekā iepriekš, un braukt ar to ir vēl patīkamāk. Ar vienu uzlādi tas var aizbraukt tālāk nekā līdz šim un dažos tirgos to varēs arī uzlādēt divas reizes ātrāk.
„Visaptverošie uzlabojumi, ko mēs veicām šim revolucionārajam automobilim, uzsver tā unikālo raksturu: tas ir pārsteidzošs, gudrs, pieejams un progresīvs,"skaidro Pols Vilkokss.
Visas šīs izmaiņas vēl vairāk uzsver un pastiprina oriģinālā automobiļa modeļa inovācijas un aizrautības garu.
Par aizrautību gādā nozīmīgākais tehniskais jauninājums - jauns, pilnībā integrēts spēka piedziņas bloks, kas pirmoreiz apvieno lādētāja sistēmu, strāvas pārveidotāju un motoru.
Jaunā, apvienotā spēka piedziņas bloka pamatā atkal ir izcili ātri reaģējošais 80kW maiņstrāvas sinhronais motors, ko darbina Nissan izstrādātais 48moduļu kompaktais litija jonu akumulators, kas novietots zem salona, lai pazeminātu smaguma centru optimālas vadāmības nodrošināšanai.
Pārvietojot lādētāju no LEAF aizmugures uz priekšgalu zem dzinēja pārsega, bagāžas telpas tilpums paplašināts pat par 40litriem vai, citiem vārdiem, apmēram par standarta ceļojumu somas apjomu. Bagāžnieka ietilpība tagad palielināta līdz 370litriem.
Turklāt pārvietojot lādētāju no vietas aiz aizmugures sēdekļiem, LEAF kļuvis vēl praktiskāks. Tagad vairs nav šķēršļa bagāžnieka grīdas vidū, kad aizmugures sēdekļi ir nolocīti, turklāt aizmugurē sēdētājiem tagad ir vairāk vietas kājām, pateicoties mainītai sēdekļu polsterējuma formai, kas aizmugures pasažieriem ļauj novietot pēdas zem priekšējā sēdekļa.
Apsildes un ventilācijas sistēmas uzlabojumu centrā ir jauna siltumsūkņa sistēma, kas nomaina sākotnējoPTCkeramikas sildītāju. Tas ievērojami samazina elektrības patēriņu un ļauj palielināt reālos apstākļos nobraucamo attālumu. Tas ir īpaši svarīgi tajos tirgos, kur apsildes un ventilācijas sistēmas ir ikdienas nepieciešamība.
Jaunā LEAF reālos apstākļos nobraucamo attālumu palīdz uzlabot arī vienīgās vizuālās izmaiņas: nedaudz pārveidotā priekšējā reste palīdz samazināt gaisa pretestības koeficientu no jau iespaidīgā 0,29 līdz 0,28.
Jaunā LEAF nobraucamais attālums ir sertificēts 199 km saskaņā ar Jauno Eiropas ciklu (NEDC), kas ir lielāks nekā iepriekšējā modeļa 175 km.
Ar jauno LEAF ir arī vēl patīkamāk braukt, pateicoties šasijas, stūres sistēmas un bremžu izmaiņām, kas veiktas Nissan Eiropas Tehniskajā centrā (NTCE).
Principiālas izmaiņas veiktas amortizatoru uzstādījumiem, lai samazinātu „peldēšanu" un panāktu veiklāku un dinamiskāku vadāmību, tomēr nekaitējot braukšanas komfortam. Palielināts stūres sistēmas svars, lai panāktu eiropiešu gaumei piemērotāku stūrēšanas sajūtu, savukārt bremžu veiktspēja uzlabota, lai to izmantošana būtu progresīvāka, vienlaikus palielinot atgūtās enerģijas apjomu.
Izmaiņas veiktas arī „Eco" braukšanas režīmam. Jauns „B" uzstādījums transmisijai pastiprina reģeneratīvo bremzēšanu palēninājuma laikā, bet ar atsevišķu „Eco" pogu uz stūres var palielināt nobraucamo attālumu, mainot droseles kartējumu, lai nepieļautu strauju paātrinājumu. Atšķirībā no oriģinālā LEAF šīs abas sistēmas var darbināt neatkarīgi vienu no otras.
Citi svarīgi jaunā LEAFe-Powertrainspēka piedziņas bloka uzlabojumi ir iekšējās berzes samazinājums, efektīvāks akumulators un enerģijas pārvaldības sistēma.
Lielāku praktiskumu sola arī jauna iespēja, kas ļaus uz pusi samazināt tradicionālās uzlādes laiku - no astoņām līdz četrām stundām. Jauns 6,6kW iebūvēts lādētājs atļaus 32ampēru uzlādes izmantošanu tirgos, kur tā ir pieejama (parastas mājas kontaktligzdas strāvas stiprums ir 10ampēri).
Dažas varasiestādes jau sākušas uzstādīt publiskus uzlādes punktus ar 32ampēru strāvas stipruma iespējām, kas ir lētāks variants nekā pilna ātrās uzlādes stacija. 6,6kW lādētāja ieviešana ļaus autovadītājiem arī neilgas apstāšanās laikā papildināt akumulatoru ar spēcīgu lādiņu.
Tehnisko inovāciju uzlabojumu vidū ir jauna, īpaši LEAF paredzētaBose®audio sistēma.
Bose Energy Efficient Seriesaudio sistēma nodrošina jaudīgu augstas kvalitātes skaņu, taču pati ierīce ir kompaktāka nekā līdzīgas augstākās klases sistēmas un patērē divreiz mazāk elektrības.
Jaunajā LEAF iekļauta arī pārveidota un atjaunināta Nissan slavenāsCarwingssistēmas versija. Šī inovatīvā, LEAF unikālā funkcija ļauj autovadītājiem ar datora vai viedtālruņa palīdzību no attāluma pārvaldīt un kontrolēt dažādas funkcijas.
Carwingsatjauninātā versija papildināta ar vairākām jaunām funkcijām, tostarp ar apsildes un gaisa kondicionēšanas sistēmu tālvadības uzlabojumiem, labāku viedtālruņu integrāciju, uzlabotu balss atpazīšanu, eko-maršrutu sastādīšanu un reālā laika informāciju par tuvākajiem uzlādes punktiem.
Līdz ar lielu, krāsainu skārienekrānu, satelīta navigāciju unBluetoothpieslēguma iespēju mobilajiem tālruņiem un mūzikas atskaņotājiem jaunajā sistēmā iekļautaGoogle Send-To-Cartehnoloģija, kas autovadītājam mājās vai birojā ar datora vai planšetdatora palīdzību ļauj iepriekš ieplānot braucienu un pēc tam nosūtīt visus norādījumus uz automobili.
Carwingssistēmā iekļautas arī citas mūsdienīgas funkcijas, tostarp piekļuveGoogle POImeklēšanai, kā arī piekļuve jaunākajai laika prognozei un lidojumu reisu informācijai.
Navigācijas sistēmā tagad iekļauts automaģistrāļu „atstāšanas skats" ar joslu maiņas norādījumiem, kas palīdz nobraukt no ātrgaitas maģistrālēm un rāda arī spēkā esošos ātruma ierobežojumus līdz ar paša autovadītāja uzstādītiem ātruma brīdinājumiem, ar vizuāliem un skaņas signāliem ziņojot, ja automobilis pārsniedz noteiktu ātruma ierobežojumu.
Vēl viena jaunā LEAF tehniskā inovācija ir Nissan inovatīvais apkārtskata monitors (Around View Monitor), kas ar vairāku kameru sistēmas palīdzību uz centrālā displeja attēlo 360grādu skatu uz automobili no augšas, atvieglojot novietošanu stāvvietā vai kādu citu manevru.
Automobiļa salonā svarīgas pārmaiņas skārušas sēdekļus. Līdz ar uzlabotu formu labākam atbalstam priekšējie sēdekļi tagad aprīkoti ar augstuma regulēšanu un visi sēdekļi apdarināti ar jaunu bio-audumu.
Oriģinālā modeļa sēdekļu materiāls bija izgatavots no 39procentiem pārstrādātu plastmasas pudeļu, bet jaunais bio-audums ir simtprocentīgi izgatavots no cukurniedrēm, vēl vairāk uzlabojot LEAF kopējās pārstrādes iespējas un draudzīgumu videi. Tagad iespējams izvēlēties arī ādu, kas ir tumšāks un praktiskāks salona apdares materiāls.
Vēl viena joma, kur Nissan vēl vairāk atvieglojis ikdienas dzīvi, ir uzlādes porta apvidus automobiļa priekšgalā. Pateicoties jaunāLEDapgaismojuma ieviešanai, autovadītājiem vairs nebūs jāpaļaujas uz ielas apgaismojumu, lai naktī pievienotu savu automobili pie strāvas avota.
Uzlādes ports pārveidots, lai uzlabotu tā lietošanas ērtumu un drošumu, un tagad tā atlaišanas mehānisms aprīkots ar elektrisku slēdzi. Turklāt uzlādes kabelis tagad ir aprīkots ar elektromehānisku pieslēgšanas mehānismu, līdz ar to vairs nav manuāli jāpieslēdz kabelis pie automobiļa.
Citu detalizēto uzlabojumu vidū ir jauna inteliģentā atslēga, ar kuru var atslēgt arī uzlādes porta vāciņu un kabeļa pieslēgšanu.
Šie nozīmīgie jauninājumi iekļauti vērienīgās piedāvājuma paplašināšanas ietvaros. LEAF tagad iegūs trīs jau pazīstamos Nissan automobiļu aprīkojuma līmeņus -Visia, AcentaunTekna, kas vēl vairāk veicinās LEAF pievilcību pircēju vidū.Visiaaprīkojuma līmenis ir pamata piedāvājums par zemāku cenu, betTeknaaprīkojuma līmenī iekļauts vēl bagātīgāks standarta aprīkojums nekā oriģinālajam modelim.
Jaunajā trīs aprīkojuma līmeņu struktūrā pircējiem piedāvātas arī plašākas stila, dizaina un apdares izvēles iespējas. Piemēram,Visiaaprīkojuma līmeņa versijas modeļiem ir 16collu tērauda diski ar dekoratīvajām uzlikām, melni sānu spoguļu korpusi un halogēna priekšējie lukturi.Acentaaprīkojuma līmeņa versijas modeļiem - 16collu vieglmetāla diski, zamša auduma sēdekļu apdare, spoguļu korpusi automobiļa virsbūves krāsā un tonēts stikls aizmugurē.
Teknaaprīkojuma līmeņa versijas modeļu standarta aprīkojumā līdz ar ādas sēdekļiem ir ietverti arī 17collu vieglmetāla diski,LEDpriekšējie lukturi,Boseaudio sistēma un apkārtskata monitors. Jaunā krāsu palete visām versijām tagad paplašināta līdz septiņām dažādām krāsām, kurām visām ir pieejams tīrtoņa, perlamutra un metālisks pārklājums.
Gandrīz vienīgais, kas jaunajā LEAF nav mainījies salīdzinājumā ar oriģinālo modeli, ir standarta drošības aprīkojuma visaptverošais līmenis. Līdz ar priekšējiem, sānu un aizkaru vairoga drošības gaisa spilveniem jaunais LEAF standarta komplektācijā aprīkots arABSunEBDar avārijas bremzēšanas sistēmu, kā arī ar elektronisko stabilitātes programmu (ESP).
„Izlaides brīdī Nissan LEAF bija solis nezināmajā. Pēc diviem gadiem tas ieguvis stabilu pozīciju kā reāls pasaules transporta un vides problēmu risinājums. Jaunais LEAF ir gatavs izplatīt šo vēstījumu vēl tālāk,"uzskata Vilkokss.