JAUNĀ NISSAN QASHQAI DZINĒJI UN TRANSMISIJAS
Krosoveru pievilcības būtiskākā sastāvdaļa vienmēr ir bijusi tradicionālās pasažieru automobiļu efektivitātes apvienošana ar SUV piedzīvojumu garu. Izcili efektīvo un uzlaboto benzīna un dīzeļa dzinēju klāsts ļauj jaunajam Nissan Qashqai pārsniegt ikviena autovadītāja cerības neatkarīgi no tā, kura spēka piedziņa tiks izvēlēta.
Klāsts ietver četrus dzinējus: divus benzīna un divus dīzeļa dzinējus ar iespēju izvēlēties divu vai četru riteņu piedziņu. Klienti var izvēlēties arī manuālo vai pilnīgi jauno Xtronic automātisko transmisiju.
Benzīna dzinēji
1,2 l DIG-T 115 ZS (85 kW)
Nissan uzskata, ka modernajām tehnoloģijām jābūt pieejamām visiem klientiem. 1,2 litru DIG-T ir Alianses izstrādāts dzinējs, kuru Nissan speciāli pielāgojuši jaunajam Nissan Qashqai.
Ar sešu pārnesumu manuālo transmisiju aprīkotais modernais dzinējs ar turbopūti dāvā 115 ZS (85 kW) un rada 190 Nm griezi. Neraugoties uz pieticīgo izmēru, 1,2 litru dzinējs nodrošina patiesu jaudu, sniedzot vēl straujāku paātrinājumu un lielāku elastīgumu nekā iepriekšējais 1,6 litru atmosfēriskais dzinējs.
Tā samazinātais svars un vēl ekonomiskākā darbība nozīmē arī to, ka Qashqai bāzes modelis ar benzīna dzinēju ir ievērojami ekoloģiskāks un daudz ekonomiskāks nekā modelis, kuru tas aizstāj. 1,2 l DIG-T dzinējs rada CO₂ izmešu apjomu - 129 g/km (par 10 g/km mazāk nekā iepriekšējais 1,6 litru benzīna dzinējs), un tā degvielas patēriņš ir 5,6 l/100 km (0,6 l/100 km uzlabojums salīdzinājumā ar iepriekšējo 1,6 litru dzinēju).
Kā visi dzinēji jaunā Nissan Qashqai klāstā, 1,2 l DIG-T standarta aprīkojumā ir aprīkots ar Start/Stop aizdedzes sistēmu, kā arī ar virkni degvielu ekonomējošu tehnoloģiju, tostarp reģeneratīvo ģeneratoru, optimizētām pārnesumu attiecībām un īpašām zemas viskozitātes eļļām.
1,6 l DIG-T 163 ZS (120 kW)
Visjaudīgākais benzīna dzinējs, kas Nissan Qashqai klāstam pievienosies 2014. gada vasarā, būs 1,6 l DIG-T dzinējs, kurš apvienos jaudīgu dinamiku ar zemām emisijām un apbrīnojamu degvielas ekonomiju. Šis īpaši Qashqai pielāgotais, godalgotais dzinējs ir aprīkots ar modernu turbopūtes tehnoloģiju un virkni papildu funkciju, kuru mērķis ir maksimāli uzlabot veiktspēju un degvielas efektivitāti.
Sasniedzot 240 Nm griezi, 1,6 l DIG-T dzinējs nodrošina iespaidīgu dinamiku pie zemiem un vidējiem apgriezieniem, kā arī izcilu elastīgumu pārnesuma ietvaros. Neraugoties uz jaudīgo veiktspēju, šis benzīna dzinējs saglabā arī teicamu efektivitāti. Tā degvielas patēriņš ir 5,6 l/100 km ES kombinētajā ciklā, bet CO₂ izmešu apjoms - 132 g/km.
Dīzeļdegvielas dzinēji
1,5 l dCi 110 ZS (81 kW)
Jaunākā godalgotā tiešās iesmidzināšanas dīzeļa dzinēja versija ir vistīrākais un ekonomiskākais dīzeļa dzinējs, kāds jelkad piedāvāts Nissan Qashqai klāstā, ar CO₂ izmešu apjomu tikai 99 g/km. Kopīgi ar Nissan Alianses partneri Renault izmantotais, sestās paaudzes 1,5 litru dCi dzinējs ir vēl vienmērīgāks, efektīvāks un izsmalcinātāks par iepriekš piedāvāto dzinēju. Pateicoties ievērojami pārveidotajai programmai un par 20 Nm palielinātajai griezei, 1,5 litru dCi dzinējs dāvā vēl izcilāku pārnesumu elastību.
Ievērojamas izmaiņas dzinēja konstrukcijā nodrošina arī klusāku tā darbību un samazinātas vibrācijas. Augšējā reaktīvā stieņa stiprinājuma pārvietošana ir novērsusi potenciālo trokšņa ceļu no dzinēja uz automobiļa salonu, bet vispārējais dzinēja svara samazinājums panākts, ieviešot jaunas, vieglas detaļas.
Arī šis dzinējs ir aprīkots ar Nissan automātisko Start/Stop sistēmu un ārkārtīgi efektīvo inteliģento kontroles tehnoloģiju, kas nodrošina, ka dzinējs atsāk darbību 0,5 sekunžu laikā pēc sajūga nospiešanas. Samazinātais sadegšanas troksnis vēl vairāk uzsver agregāta vispārējo izsmalcinātību.
Degvielas patēriņa ziņā 1,5 l dCi krosoveru segmentā nosaka jaunus standartus - tikai 3,8 l/100 km ES kombinētajā ciklā.
1,6 l dCi 130 ZS (96 kW)
Pozicionēts kā jaudīgākais Nissan Qashqai klāsta dīzeļa dzinējs, 1,6 l dCi dzinējs tiek piedāvāts ar divu vai četru riteņu piedziņu. Kopīgi ar Alianses partneri Renault izstrādātais 130 ZS (96 kW) dzinējs ir viens no vismodernākajiem dīzeļdegvielas jaudas agregātiem šajā segmentā, aprīkots ar virkni tehnoloģisku inovāciju, kuru mērķis ir maksimāli ekonomiski izmantot degvielu un samazināt CO₂ izmešu apjomu.
Jaunajā Nissan Qashqai ieviestais 1,6 l dCi dzinējs ir viegls, kompakts un pārsteidz ar nevainojamu jaudīgas veiktspējas un nepārspējamas efektivitātes līdzsvaru. Dzinēja daudzo inovāciju vidū ir „aukstās cilpas" zemspiediena izplūdes gāzu recirkulācijas sistēma. Recirkulējot izplūdes gāzes pie pazeminātas temperatūras, tiek samazinātas slāpekļa oksīdu un CO₂ emisijas.
Arī 1,6 l dCi dzinēja temperatūras kontrole ir ievērojami efektīvāka, pateicoties saīsinātajai uzsildīšanas fāzei, samazinātajai berzei un uzlabotajam degvielas patēriņam.
Divu riteņu piedziņas versijai ar manuālo transmisiju 1,6 l dCi CO₂ izmešu apjoms ir 115 g/km, un degvielas patēriņš ES kombinētajā ciklā - 4,4 l/100 km. Xtronic versijas CO₂ izmešu apjoms ir 119 g/km, un degvielas patēriņš ES kombinētajā ciklā - 4,6 l/100 km, bet četru riteņu piedziņas manuālā versija priecē ar skaitļiem - 129 g/km un 4,9 l/100 km.
Jaunā Xtronic transmisija
Jaunā Xtronic transmisija ir izstrādāta speciāli nākamās paaudzes Nissan Qashqai un ir pieejama 1,6 l dCi dzinējam.
Šī ārkārtīgi modernā transmisija ir veidota pēc bezpakāpju variatora transmisijas principiem, taču tā ir uzlabota, lai nodrošinātu vienmērīgāku un dabiskāku braukšanas pieredzi. Pretēji tradicionālajām bezpakāpju transmisijām, jaunā Nissan Qashqai Xtronic pārnesumkārba strauja paātrinājuma laikā atdarina tradicionālo daudzpakāpju automātisko pārnesumkārbu uzvedību, veicot pakāpenisku pārslēgšanos. Braucot normālā režīmā, pārnesumu attiecības tiek noregulētas, lai sniegtu izcilu vienmērīgumu. Tas nozīmē, ka Xtronic transmisija autovadītājiem piedāvā labāko no abām „pasaulēm", nodrošinot ideāli vienmērīgu un mērenu jaudu, kā arī acumirklīgu reakciju, veicot strauju paātrinājumu.
###
Par NISSAN EUROPE
Nissan ir viens no visplašāk pārstāvētajiem ārvalstu automobiļu ražotājiem Eiropā, vietējās dizaina, izpētes un attīstības, ražošanas, loģistikas, pārdošanas un mārketinga nodaļās nodarbinot vairāk nekā 16 000 darbinieku. Pērn Nissan ražotnēs Lielbritānijā, Spānijā un Krievijā tika uzbūvēti vairāk nekā 695 000 automobiļi, tostarp mini-MPV, godalgotie krosoveri, SUV un komercautomobiļi. Šobrīd Nissan Eiropas tirgū piedāvā 24 dažādus inovatīvus produktus, un uzņēmuma mērķis ir kļūt par vislielāko Eiropā pārstāvēto Āzijas autoražotāja zīmolu.