EIROPIEŠIEM FUTBOLS PĀRSPĒJ LAIKA PAVADĪŠANU KOPĀ AR ĢIMENI
- Saskaņā ar Nissan pasūtīto pētījumu eiropieši futbola skatīšanos vērtē kā aktivitāti, kas ik nedēļu tos aizrauj visvairāk.
- Gandrīz trīs ceturtdaļas respondentu apgalvo, ka katru gadu visgaidītākais sporta notikums ir UEFA Čempionu līgas fināls.
- Vairāk nekā ceturtā daļa respondentu UEFA Čempionu līgas fināla spēļu laiku sev laicīgi ieplāno brīvu.
Kā liecina Nissan Aizrautības rādītāju izpētes ietvaros pasūtītā pētījuma rezultāti, eiropieši gūst vairāk baudas, skatoties futbolu, nekā mīlējoties.
Aptaujā piedalījās vairāk nekā 5000 dalībnieku no Lielbritānijas, Itālijas, Francijas, Vācijas un Spānijas, un vairāk nekā puse eiropiešu (55%) apgalvoja, ka futbola skatīšanās ir brīdis vai darbība, kas tos aizrauj ik nedēļu vai mēnesi. Futbolam seko nodarbošanās ar personīgiem vaļaspriekiem (53%) un seksu (52%).
Pētījumā noskaidrots arī tas, ka eiropieši vairāk laika pavada, skatoties iemīļotāko futbola komandu spēles (3,2 stundas nedēļā), nekā nodarbojoties ar seksu (2,4 stundas nedēļa) vai paši sportojot (2,6 stundas nedēļā). Un tikai nedaudz mazāk par ceturto daļu (24%) respondentu izvēlējās savu futbola klubu kā visaizraujošāko savas dzīves daļu.
Lai izprastu, kas futbolu padara tik aizraujošu, Nissan – UEFA Čempionu līgas oficiālais globālais autobūves nozares sponsors – ir paziņojis par sadarbību ar sporta zinātņu ekspertiem no Lafboro Universitātes (Loughborough), izstrādājot pirmo Nissan Aizrautības rādītāju pētījumu.
Nissan Aizrautības rādītāju pētījuma mērķis ir izpētīt un izprast līdzjutēju aizrautības iemeslus, veicot „aizrautības eksperimentus” dzīvajā ar īstiem futbola faniem UEFA Čempionu līgas spēļu laikā un nosakot zinātnisku formulu, kas attēlotu svarīgākos elementus, kuri veido visaizraujošākās futbola spēles.
Lafboro zinātnieku komanda analizēs dzīvā „aizrautības eksperimenta” fizioloģiskos un kontekstuālos datus, kas tiks apkopoti par futbola faniem UEFA Čempionu līgas spēļu laikā visā Eiropā. Eksperti analizēs kombinētus datu rādījumus, tostarp sirdspukstu un elpošanas ritmu un elektrodermālo aktivitāti, lai noteiktu, kas ir tie galvenie elementi, kuri līdzjutējiem dāvā patiesi aizraujošu pārdzīvojumu.
Žans Pjērs Diernazs (Jean-Pierre Diernaz), Nissan Europe mārketinga viceprezidents, stāsta: „Aizrautība ir visas mūsu Nissan darbības pamatā, un tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kura dēļ mēs ar tādu lepnumu sponsorējam visaizraujošāko futbola turnīru pasaulē – UEFA Čempionu līgu.
Sadarbojoties ar Lafboro Universitātes ekspertiem, mēs ceram noskaidrot, kas visvairāk sajūsmina futbola fanus, un izmantot šīs zināšanas, lai pēc iespējas kāpinātu šīs aizraujošās sajūtas laikā, kad esam UEFAČempionu līgas sponsori.”
Nissan fokusējas uz inovāciju un aizrautības dāvāšanu ikvienam, vai tā būtu UEFA Čempionu līgas spēle vai inteliģentu mobilo tehnoloģiju izstrāde, kas mainīs rītdienu. Nissan sper aizraujošus soļus tehnoloģiju, stila un dizaina jomā, virzoties uz nākotni, kurā: Nissan krosoveri nav tikai praktiski… tie ir ambiciozi; Nissan elektroautomobiļu risinājumi nav tikai tīri… tie ir gudri; Nissan „Pilotētās vadības” tehnoloģijas nav tikai futūristiskas… tās ir inteliģentas. Tas viss jau ir pieejams pasaulē vislabāk pārdotajā elektroautomobilī Nissan LEAF un Nissan GT-R superautomobilī.
Galveno rezultātu apkopojums:
Eiropieši gūst vairāk baudas, skatoties futbolu, nekā mīlējoties
Vairāk nekā puse (55%) eiropiešu no Lielbritānijas, Itālijas, Francijas, Vācijas un Spānijas apgalvo, ka futbola skatīšanās ir laika pavadīšanas veids, kas ik nedēļu un mēnesi dāvā tiem visvairāk aizrautības. Tam seko nodarbošanās ar personīgiem vaļaspriekiem (53%), seksu (52%) vai dienas pavadīšana ar ģimeni (52%).
Futbola skatīšanos kā visaizraujošāko brīdi vai darbību visbiežāk izvēlējās vācieši (65%), salīdzinot ar 42%, kam labāk patīk mīlēties, un 54%, kurus vairāk aizrauj personīgie vaļasprieki.
Kā iknedēļas vai ikmēneša vaļaspriekam, futbolam priekšroku biežāk dod vīrieši (64%) nekā sievietes (45%), seksam ieņemot otro vietu (60% vīriešu un 42% sieviešu).
Eiropiešu iecienītākās komandas un spēlētāji ir no Līgas
Iespējams, nav nekāds pārsteigums, ka visrezultatīvākais spēlētājs FC Barcelona vēsturē Lionels Mesi (Lionel Messi) ieņēma pirmo vietu kā visaizraujošākais futbola spēlētājs, kura gaitām sekot (69%). Lionelam uz karstām pēdām seko viņa sāncensis Krištianu Ronaldu (Cristiano Ronaldo) (53%), tad viņa komandas biedrs Neimars Juniors (Neymar Jr) (31%).
Pēc eiropiešu domām, trīs visaizraujošākās komandas ir FC Barcelona (64%), Real Madrid (60%) un Bayern Munich (41%). Gandrīz trīs ceturtdaļas eiropiešu (73%) UEFA Čempionu līgas fināla skatīšanos uzskata arī par visaizraujošāko ikgadējo sporta notikumu.
Eiropieši ir vienisprātis – viņu iecienītākais futbola klubs ir daudz aizraujošāks par viņu darbu
Jautāti par diviem visaizraujošākajiem dzīves aspektiem, katrs ceturtais eiropietis (24%) kā visaizraujošāko izvēlējās savu futbola klubu – salīdzinājumā ar mazāk nekā katru piekto (18%), kurš izvēlējās savu darbu. Savu futbola klubu par vienu no diviem visaizraujošākajiem dzīves aspektiem visbiežāk atzīst briti (30% pret vidējo rādītāju 24%).
Par visaizraujošāko ikgadējo sporta notikumu eiropieši uzskata UEFA Čempionu līgas fināla skatīšanos
Gandrīz trīs ceturtdaļas (73%) eiropiešu no Lielbritānijas, Itālijas, Francijas, Vācijas un Spānijas apgalvo, ka gada visgaidītākais sporta notikums ir UEFA Čempionu līgas fināls. Vairāk nekā ceturtā daļa (28%) šo eiropiešu fināla spēļu laikā izkārto atvaļinājumu.
Tas vēl nav viss, vairāk nekā puse (53%) šo eiropiešu apgalvo, ka ļoti emocionāli jūt līdzi spēlēm, sacensībām un sporta pasākumiem, kurus skatās.
*Pēc Nissan Europe pasūtījuma vairāk nekā 5000 Eiropas patērētāju aptauju 2016. februārī veica Norstat Ltd. (Lielbritānijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā).