SASKAŅĀ AR NISSAN PĒTĪJUMA REZULTĀTIEM 76% “Y” PAAUDZES PĀRSTĀVJU UZSKATA, KA VIDEI DRAUDZĪGU AUTOMOBIĻU IEGĀDE IR VIENĪGAIS UN VISLABĀKAIS VEIDS, KĀ SEKMĒT ILGTSPĒJĪGU NĀKOTNI
- Nissan prezentējis sava pētījuma rezultātus Londonā notikušajā "FutureFest” festivālā.
- 76% "Y” paaudzes pārstāvju saka, ka braukšana ar videi draudzīgu automobili ir primārā darbība, ko tie veiktu, lai padarītu savu dzīvi videi draudzīgāku.
- Vairāk nekā 50% respondentu ir apsvēruši iespēju iegādāties elektrisko automobili vai jau ir iegādājušies tādu.
- Lielākā daļa aptaujāto piekristu būtiskām dzīvesveida izmaiņām, nevis maziem "soļiem”.
17.10.2016 – Saskaņā ar Nissan pētījuma rezultātiem Eiropā, kurā tika pētīts "Y” paaudzes pārstāvju viedoklis par elektriskajiem un hibrīdautomobiļiem, vairāk nekā trīs ceturtdaļas "Y” paaudzes pārstāvju* (76%) uzskata, ka videi draudzīga automobiļa iegāde ir vislabākais veids, kā savu ikdienu padarīt videi draudzīgāku.
Nissan elektrisko automobiļu nodaļas direktors Eiropā – Garets Densmors (Gareth Dunsmore) Londonā notikušajā "FutureFest” festivālā prezentēja pētījuma rezultātus, kurā tika apkopoti 2500 "Y” paaudzes pārstāvju (vecumā no 18 – 34 gadiem) no Eiropas (Apvienotās Karalistes, Francijas, Itālijas, Vācijas un Spānijas) viedokļi.
Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika secināts, ka "Y” paaudzes pārstāvji ir ieinteresēti izmēģināt jaunas lietas, viņi ir gatavi apstrīdēt ierastos procesus, un viņu uzskati par nākotni atšķiras no citu paaudžu uzskatiem. Rezultāti parāda, ka jautājumos par vidi šīs paaudzes pārstāvjiem būtiskākās šķiet globāla mēroga problēmas, piemēram, klimata izmaiņas (53%) un gaisa piesārņojums (42%), tad – mazāka mēroga, piemēram, otrreizēja pārstrāde (24%) un pārpildītas atkritumu izgāztuves (14%). Lai palīdzētu ar šīm problēmām cīnīties, "Y” paaudzes pārstāvji ir gatavi būtiskām pārmaiņām, piemēram, izmantot elektroenerģijas piegādātāju pakalpojumus, kas nodrošina videi draudzīgus risinājumus (62%) vai atbalstīt zīmolus, kuri ir apņēmušies darboties videi draudzīgākā veidā (53%).
Nissan Europe elektrisko automobiļu nodaļas direktors – Garets Densmors (Gareth Dunsmore) teica: "Mēs jau zinājām, ka "Y” paaudze ir pārmaiņu paaudze, tomēr mūsu pētījums Eiropā atklāja to, ka viņi ir tie, kas ir gatavi izmainīt nākotni — viņi ir gatavi būtiskām pārmaiņām, lai dzīvotu labākā pasaulē. "Y” paaudze uzskata, ka tādi elektriskie automobiļi kā jau šobrīd pieejamie – Nissan LEAF un e-NV200 ir daļa no ilgtspējīgas nākotnes risinājumiem — tas dod milzīgas cerības. Kā industrijai, mums ir jāņem vērā šīs paaudzes intereses un vajadzības.”
"Frost & Sullivan” vecākais partneris un Nissan Intelligent Motoring Advisory Board** loceklis – Sarvants Singts (Sarwant Singh) teica: "Saskaņā ar "Y” paaudzes demogrāfiskajiem rādītājiem šīs paaudzes pārstāvji ievērojami ietekmē nākotnes transportu un ilgtspējību. Pētījumā tika secināts, ka šie pārstāvji labprāt pirmie izmēģina jaunās tehnoloģijas un ir daudz videi draudzīgāk domājoši nekā iepriekšējo paaudžu pārstāvji. Viņi ir gatavi upurēties un ieviest pārmaiņas dzīvesveidā, ņemot vērā savas personiskās vērtības un uzskatus.”
Kā 2016. gada "FutureFest” festivāla, ko organizēja inovāciju fonds – "Nesta”, oficiālais inovāciju partneris, Nissan vārdā ar runu, kurā analizēja autobūves nozares nākotni, uzstājās Garets Densmors (Gareth Dunsmore). Savā runā Densmora kungs runāja par automobiļu evolūciju un to, ka drīzumā patērētāji savus automobiļus varēs lietot ievērojami viedāk, par mobilitātes nākotni un to, kā Nissan būtiski piedalās tās veidošanā.
Koncentrējoties uz Inteliģentās mobilitātes risinājumiem — mērķi nodrošināt nulli izmešu un nulli bojāgājušo uz ceļiem —, Nissan ir bijis elektrisko automobiļu tirgus pionieris kopš 2010. gadā, kad laida klajā savu 100% elektrisko, nulles izmešu automobili – Nissan LEAF. Pa ceļiem visā pasaulē šobrīd brauc jau vairāk nekā 230 000 Nissan LEAF, padarot to par pasaulē visvairāk pārdoto elektrisko automobili. Nesen Nissan laidis klajā Nissan LEAF trešās paaudzes versiju, kas piedāvā par 26% lielāku nobraucamo attālumu, salīdzinot ar iepriekšējo versiju, nodrošinot līdz pat 250 km*** ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu.
Iespējams tas ir pārsteidzoši, ka lielākajai daļai "Y” paaudzes respondentu pieder automobilis (77%). Lai arī iespējams viņiem pašlaik vēl nav elektriskā automobiļa, viņi ir nākotnes tehnoloģiju tirgus dalībnieki. Gandrīz divi no trim respondentiem apsvērtu iespēju tuvāko 10 gadu laikā iegādāties hibrīdautomobili, un vairāk nekā puse respondentu saka, ka tuvāko 10 gadu laikā iegādātos elektrisko automobili.
Nissan Motor Company kopš 2009. gada ir Dow Jones Sustainability Index (DJSI — Dova-Džonsa Ilgtspējības indekss) dalībnieks Āzijā un Klusā okeāna valstīs, kā arī nesen tika pievienots World Index (Pasaules indeksam), kurā tiek ietverti vadošie uzņēmumi, kuri īpašu uzmanību pievērš ilgtspējībai, tādējādi apliecinot savus mērķus nodrošināt drošāku un ilgtspējīgāku nākotni.
Papildu informāciju par "FutureFest” festivālu, kas norisinājās no 2016. gada 17. – 18. septembrim, varat uzzināt šeit: http://www.futurefest.org.
*”Y” paaudze (saukta arī par "Millenials” paaudzi) dzimuši no 1982. līdz 2004. gadam. Demogrāfiskajā kohortā "Y” paaudze dzima pēc "X” paaudzes. Šī paaudze bieži vien tiek saistīta ar tehnoloģijām un sociālajiem medijiem.
**Nissan savu padomi – Intelligent Motoring Advisory Board nodibināja 2016. gada aprīlī. Tās vadītājs ir Nissan elektrisko automobiļu nodaļas direktors Eiropā – Garets Densmors (Gareth Dunsmore). Padomes darbības pamatā ir debates par Inteliģento mobilitāti automobiļu kopienā Eiropā. Tās dalībnieki ir 12 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji, tostarp Eiropas Klimata fonds (European Climate Foundation), "Frost & Sullivan” un "Ecotricity”.
***Balstoties uz NEDC (New European Driving Cycle).