Pilnīgi jaunais, ceturtās paaudzes X-Trail papildina Nissan elektrificēto automobiļu modeļu klāstu. Līdz šim visā pasaulē ir pārdoti teju 7 miljoni Nissan X-Trail, kas to padara par vienu no pasaulē populārākajiem automobiļu modeļiem ģimenes piedzīvojumiem.
Jaunajā X-Trail Nissan ir smēlies iedvesmu no visās trīs iepriekšējās paaudzēs šī automobiļa modeļa atzītajiem pamatelementiem – izteiksmīga dizaina, pielāgojama praktiskuma un modernas pilnpiedziņas.
Pilnīgi jaunais Nissan X-Trail būs pieejams gan ar 5, gan 7 sēdvietām. Pateicoties jaunajai alianses CMF-C platformai, kas ir aprīkota ar modernu inženiertehniku, inovācijām un tehnoloģijām, pilnīgi jaunais X-Trail atkal pacels standartus krosoveru segmentā.
Moderns, muskuļots stils, kas rada spēcīgu un tai pašā laikā – mūsdienīgu izskatu
Gan jaunā X-Trail eksterjers, gan interjers atspoguļo tā garu – daudzpusīgs un piedzīvojumus alkstošs. Tā eksterjers izceļas ar “peldošā” jumta dizainu, “V-Motion” priekšējo resti un izteiksmīgiem lukturiem. Šos elementus papildina muskuļotas riteņu arkas, kas padara X-Trail vēl pamanāmāku, un aerodinamiskie elementi, kas ietver “3D” riepu deflektorus, aktīvo režģa aizvaru, kas kontrolē gaisa plūsmu dzinēja nodalījumā, īpašas formas “A” statni, automobiļa virsbūves apakšdaļas pārsegus, kas pārvalda gaisa plūsmu zem automobiļa, un unikālu “gaisa aizkaru”, kas precīzi novirza gaisa plūsmu no X-Trail priekšpuses uz sāniem. Jaunais X-Trail būs pieejams 10 automobiļa virsbūves krāsās un 5 divu toņu kombinācijās, piedāvājot 15 krāsu versijas, no kurām izvēlēties.
e-POWER piedziņa
Jaunais X-Trail būs Eiropā otrais Nissan automobiļa modelis, kurš ir aprīkots ar zīmola novatorisko e‑POWER piedziņu. Nissan ekskluzīvā e-POWER sistēma ir unikāla pieeja elektrifikācijai, kas piedāvā elektroautomobilim raksturīgas braukšanas sajūtas bez nepieciešamības automobili uzlādēt.
Jaunā X-Trail e-POWER sistēma sastāv no lieljaudas akumulatora un piedziņas mehānisma, kas integrēts ar mainīgas kompresijas pakāpes 1,5 litru benzīna dzinēju, jaudas ģeneratoru, invertoru un 150 kW (204 ZS) priekšējo elektromotoru. Šis unikālais piedziņas mehānisms darbojas tā, ka jaudu riteņiem nodrošina tikai elektromotors, kas tādējādi nodrošina tūlītēju, lineāru reakciju uz akseleratora pedāļa darbību.
e-POWER unikālu padara tas, ka benzīna dzinējs tiek izmantots tikai elektrības ģenerēšanai, savukārt riteņu piedziņu pilnībā nodrošina elektromotors. Tas nozīmē, ka dzinējs vienmēr var darboties tā optimālajā darbības diapazonā, nodrošinot ļoti efektīvus degvielas patēriņa rādītājus, braucot pilsētā.
Turklāt jaunais X-Trail ir aprīkots ar e-Pedal Step. Tā kā paredzams, ka jaunā X-Trail klienti aptuveni 70% braucienu pavadīs pilsētā un piepilsētā, Nissan ir izstrādājis un piedāvā pilnīgi jaunu autovadīšanas pieredzi, braukšanai izmantojot tikai vienu pedāli. e-Pedal Step tehnoloģijas izmantošana samazina autovadītāja slodzi un stresu, ko rada automobiļa ātruma samazināšana un atkārtota braukšanas uzsākšana, braucot pilsētā, autovadītājam bieži pārvietojot kāju no akseleratora uz bremžu pedāli un otrādi. e-Pedal Step ļauj autovadītājam uzņemt ātrumu un bremzēt, izmantojot tikai akseleratora pedāli.
Vieglā hibrīda versija ar iekšdedzes dzinēju
Papildus e-POWER sistēmai X-Trail būs pieejams arī ar 1,5 litru mainīgas kompresijas pakāpes turbodzinēju, kas riteņiem jaudu nodrošina tradicionālā veidā. Šis dzinējs, kas nodrošina 120 kW (163 ZS) un 300 Nm griezes momentu, būs pieejams tikai divu riteņu piedziņas konfigurācijai, kur jaudu riteņiem pārvadīs Xtronic pastāvīgi regulējamā transmisija. Mierīgākos braucienos ar vieglu paātrinājumu dzinējs pārslēdzas uz augstu kompresijas pakāpi, lai nodrošinātu optimālu degvielas ietaupījumu, savukārt, ja nepieciešama lielāka veiktspēja, kompresijas pakāpe tiek noregulēta uz zemāku līmeni.
Piedziņas mehānisms ir aprīkots arī ar 12 V vieglā hibrīda versijas tehnoloģiju. Sistēma nodrošina griezes momenta palīgsistēmu, ilgāku darbību tukšgaitā, ātru atkārtotu ieslēgšanu, kā arī apturēšanu, braucot lejup, sniedzot ieguvumu gan degvielas ietaupījuma ziņā, gan radīto CO2 izmešu apjoma ziņā. Samazinot ātrumu, enerģija tiek atgūta, izmantojot reģenerāciju, un uzglabāta litija jonu akumulatorā.
e-4ORCE
Eiropā jaunais X-Trail būs aprīkots ar jaunu pilnpiedziņas sistēmu, kas paredzēta Nissan automobiļu modeļiem ar elektrisko piedziņu. e-4ORCE nodrošinās saķeri un pārliecinošu paātrinājumu jebkādos braukšanas apstākļos.
Jaudīgā divu elektromotoru sistēma kopā nodrošina 157 kW (213 ZS) jaudu, pateicoties 94 kW aizmugurējam motoram, kas sniedz spēcīgu paātrinājumu, sasniedzot 0–100 km/h 7 sekundēs. Tam ir 10 000 reižu ātrāka aizmugurējā griezes momenta reakcija nekā mehāniskai 4WD sistēmai. Turklāt pastāvīgā griezes momenta pārdale un teju ideālais masas līdzsvars nodrošina pārliecinošu vadību jebkādos laikapstākļos un autovadīšanas ērtības, kas rada jaudīgu, bet vienmērīgu autovadīšanas pieredzi.
Papildus priekšējā un aizmugures griezes momenta sadales optimizācijai sistēma visiem četriem riteņiem individuāli kontrolē bremzes, lai maksimizētu katra riteņa radīto pagrieziena spēku. Tas nodrošina autovadītāja norādīto pagriezienu kustību veikšanu ar minimālu stūres regulēšanu.
Premium līmeņa automobiļa salons
Jaunais Nissan X-Trail piedāvā modernas Nissan inteliģentās mobilitātes tehnoloģijas vien autovadītāja rokas stiepiena attālumā, kas nodrošina komfortu un drošību. Jauni, Premium līmeņa automobiļa salona apdares materiāli, viedas funkcijas un pārdomātas nianses veido modernu dizainu un piedāvā lielisku praktiskumu.
Īpaša uzmanība jaunā X-Trail interjerā ir pievērsta pārnesumu pārslēga un pogu ergonomiskajai un taktilajai kvalitātei, lai pieskāršanās tiem sniegtu patīkamas sajūtas.
Automobiļa salona centrālās konsoles augšdaļā ir elektronisks pārnesumu pārslēgs, braukšanas režīmu pārslēgšanas slēdzis un divi dzērienu trauku turētāji, kā arī 15 W viedtālruņa bezvadu uzlādes paliktnis. Priekšējais elkoņbalsts ietver arī lielu uzglabāšanas nodalījumu, kuram, pateicoties tam, ka tā vāks atveras uz abām pusēm, būs ērti piekļūt gan priekšējiem, gan aizmugures pasažieriem. Papildus tam jaunā X-Trail salonā ir pieejami arī vairāki citi uzglabāšanas nodalījumi, kas vienmēr ir noderīgi.
Praktisks un daudzpusīgs
Lai nodrošinātu vieglāku bagāžas iekraušanu, bērnu sēdeklīša uzstādīšanu un lielākas ērtības, otrajai sēdekļu rindai tagad var piekļūt vēl vieglāk, jo aizmugurējās sānu durvis var atvērt teju 90 grādu leņķī.
Otrā sēdekļu rinda ir sadalīta 60:40 konfigurācijā, turklāt otrās sēdekļu rindas vidū ir pieejama atverama lūka, tādēļ automobilī var viegli pārvadāt tādus garus priekšmetus kā, piemēram, slēpes. Otro sēdekļu rindu var arī pabīdīt uz priekšu, lai, ja nepieciešams, iegūtu pēc iespējas vairāk vietas bagāžas nodalījumā, kā arī, lai ļautu viegli piekļūt trešajai sēdekļu rindai 7 sēdvietu konfigurācijā.
Otrās sēdekļu rindas pasažieriem ir pieejami arī apsildes un gaisa kondicionēšanas sistēmas slēdži, “A” un “C” tipa USB uzlādes pieslēgvietas un sānu durvīs integrēti saulessargi.
Jaunais X-Trail ir pieejams arī ar trešo pasažieru sēdekļu rindu. Atsevišķie sēdekļi, ko var viegli noslēpt automobiļa grīdā, ir paredzēti līdz 160 cm gariem pasažieriem.
Kad abi aizmugurējie sēdekļi netiek izmantoti, X-Trail bagāžas nodalījuma ietilpība ir 585 litri, kas ir palielināta par 20 litriem un ir starp savā kategorijā lielākajām. Bagāžas nodalījumam var ērti piekļūt, izmantojot bagāžas nodalījuma durvis ar brīvroku atvēršanas funkciju.
CMF-C platforma
Tāpat kā jaunajam Nissan Qashqai, arī pilnīgi jaunā X-Trail pamatā ir alianses CMF-C platforma, kas piedāvā modernu struktūru un tehnoloģiju arhitektūru. Automobiļa virsbūves izstrādē ir izmantoti vieglāki materiāli, kā arī uzlabotas štancēšanas un metināšanas metodes, lai ne vien palielinātu stiprību, bet arī samazinātu svaru. Pirmo reizi X-Trail bagāžas nodalījuma durvis ir izgatavotas no kompozīta materiāla. Priekšējās un aizmugures sānu durvis, priekšējie spārni un dzinēja pārsegs ir izgatavoti no alumīnija. Tas palīdz nodrošināt tādu izsmalcinātību un braukšanas komfortu, kāds parasti sastopams augstākā segmentā, kā arī izcilu drošību satiskmes negadījuma gadījumā.
Jaunais X-Trail priekšpusē ir aprīkots ar uzlabotu Makfersona tipa balstiekārtu. Aizmugurējā piekare ir moderna daudzsviru sistēma. Stūres pastiprinātāja sistēma ir uzlabota un nodrošina labāku reakciju.
Savienojamība un līdz pat 35” informācijas un izklaides
Lai uzlabotu komfortu un autovadīšanu padarītu aizraujošāku, pilnīgi jaunais X-Trail piedāvā modernu informācijas un izklaides sistēmu, kas ietver plašu savienojamības pakalpojumu klāstu, tostarp ērtu viedtālruņa integrāciju un NissanConnect Services, kas piedāvā īpašu viedtālruņa lietotni, ar kuru var mijiedarboties ar automobili un attālināti vadīt atsevišķas tā funkcijas.
Lielais augstas izšķirtspējas 12,3” NissanConnect ekrāns sniedz digitālu piekļuvi navigācijai, izklaidei un automobiļa iestatījumiem, un tas ir saderīgs gan ar Android Auto®, gan Apple CarPlay®, piedāvājot arī bezvadu Apple CarPlay® savienojamību.
Jaunais, inovatīvais 10,8” projicējošais displejs attēlo galveno informāciju par navigāciju, autovadītāja palīgsistēmām un aktuālo informāciju par ceļu tieši uz vējstikla autovadītāja redzes laukā.
“Home-to-Car” funkcionalitāte ir saderīga ar Google Assistant un Amazon Alexa ierīcēm. Izmantojot NissanConnect Services viedtālruņa lietotni, ir pieejamas tādas automobiļa attālinātās vadības funkcijas kā, piemēram, signāltaures ieslēgšana un priekšējo lukturu “nomirkšķināšana”, attālināta automobiļa durvju aizslēgšana un atslēgšana u. c. Izmantojot lietotnes paziņojumus, ir iespējams iestatīt arī viedos brīdinājumus, tostarp par to, ja kāds, braucot ar Jūsu automobili, pārsniedz Jūsu noteiktos ātruma, laika vai teritorijas ierobežojumus. Esot automobilī, autovadītājs var aktivizēt balss kontroles funkciju, lai ātri un ērti vadītu dažādas funkcijas ar balss komandām, nenovēršot skatienu no ceļa.
Autovadītājs var piekļūt 3D kartēm un reāllaika satiksmes informācijai, kas ietver modernas navigācijas iezīmes, piemēram, navigācijas sistēmas karšu atjauninājumus bezvadu režīmā, informāciju par satiksmes situāciju reāllaikā, Google Street View un informāciju par degvielas cenām. Jaunais X-Trail piedāvā arī “A” un “C” tipa USB uzlādes pieslēgvietas priekšā un aizmugurē.
Uzlabota ProPILOT sistēma un drošības palīgsistēmas
Jaunais X-Trail ir aprīkots ar nākamās paaudzes ProPILOT sistēmu, kas autovadītājam sniedz lielu atbalstu dažādos braukšanas apstākļos. Sistēma ir izstrādāta tā, lai samazinātu autovadītāja nogurumu un stresu autovadīšanas laikā un nodrošinātu intuitīvu lietošanu.
Izmantojot ProPILOT ar Navi-Link, X-Trail pats var paātrināt un samazināt braukšanas ātrumu, esot savas braukšanas joslas vidū, braucot pa lielceļu. Sistēma var paātrināt automobiļa ātrumu līdz iestatītam ātrumam un nobremzēt automobili līdz 0 km/h intensīvā satiksmē, kur automobili nepieciešams bieži apturēt un atkārtoti uzsākt braukšanu, ja automobilis stāv uz vietas mazāk nekā 3 sekundes.
Uzlabotā sistēma spēj nolasīt ceļa zīmes un ņemt vērā navigācijas sistēmas ātruma ierobežojuma datus, lai attiecīgi pielāgotu X-Trail braukšanas ātrumu. Tā var arī izmantot navigācijas sistēmas datus, lai pielāgotu braukšanas ātrumu, uz lielceļa tuvojoties ceļa līkumiem, pat tādiem, kuriem ir asāks rādiuss, kā arī izmantot automobiļa “aklās” zonas radaru sniegto informāciju, lai iejauktos un novērstu braukšanas joslas maiņu, ja automobiļa “aklajā” zonā atrodas kāds cits transportlīdzeklis.
Nissan inteliģentā priekšējā ārkārtas bremzēšanas sistēma rūpējas par papildu drošību. Pateicoties uzlabotajai radaru tehnoloģijai, sensori spēj noteikt situāciju uz ceļa tālāk par priekšā esošo automobili, lai noteiktu, vai transportlīdzeklis pēkšņi bremzē. Ja tā pamana bīstamu situāciju, sistēma aktivizē bremzes, lai samazinātu sadursmes iespēju.
Drošību naktī veicina uzlabota priekšējo lukturu tehnoloģija. Izmantojot LED bloku matricu virknes, kas pārvalda gaismas stara virzienu, atsevišķas LED lampiņas tiek deaktivizētas, kad tiek konstatēts pretim braucošs transportlīdzeklis, efektīvi izgaismojot pārējo ceļu, bet neapžilbinot pretim braucošo autovadītāju.
Pilnīgi jaunā X-Trail aprīkojumā ir arī jauns centrālais gaisa drošības spilvens, kas tiek aktivizēts starp abiem priekšējās rindas sēdekļiem, lai novērstu abu priekšējos sēdekļos sēdošo personu saskari, ja notiktu trieciens no sāna. Centrālais gaisa drošības spilvens ir pieejams papildus jaunā X-Trail standarta aprīkojumā iekļautajiem gaisa drošības spilveniem autovadītājam un priekšējam pasažierim, kā arī sānu un aizkarveida gaisa drošības spilveniem.
|
e-POWER |
e-POWER |
e-POWER |
1,5l VCR turbo ICE |
1,5l VCR turbo ICE |
Sēdvietas |
5 |
5 |
7 |
5 |
7 |
Piedziņa |
2WD |
e-4ORCE 4WD |
e-4ORCE 4WD |
2WD |
2WD |
Maks. jauda (kW/ZS) |
150/ 204 |
157/ 213 |
157/ 213 |
120/ 163 |
120/ 163 |
Maks. griezes moments (Nm) |
330 |
330 priekšā un 195 aizmugurē |
330 priekšā un 195 aizmugurē |
300 |
300 |
CO2 izmešu apjoms ( WLTP kombinētajā ciklā) (l/ 100km) |
5,8- 5,9 |
6,3- 6,4 |
6,4- 6,5 |
7,1- 7,2 |
7,2- 7,4 |
Maks. ātrums (km/h) |
170 |
180 |
180 |
200 |
200 |
Paātrinājums 0-100 km/h (sek.) |
8,0 |
7,0 |
7,2 |
9,6 |
9,6 |