NORDE rosina kā privāto klientu galvotāju pirmajai iemaksai iesaistīt Altum
- Vai Jūsu uzņēmumam ir vajadzība izmantot kādus valsts piedāvātos atbalsta veidus - kādus?
Kā godprātīgs nodokļu maksātājs, “Norde” novērtē Latvijas valsts sniegto atbalstu krīzes situācijā. No pieejamajiem atbalsta variantiem uzņēmums izmanto atliktos nodokļu termiņus, dīkstāves pabalstu un "Altum" aizdevumu apgrozāmajiem līdzekļiem. "Tomēr uzņēmums turpina attīstīties krīzes laikā un uzskata, ka šo situāciju pārdzīvos tie, kuri šo laiku izmanto uzņēmuma pilnveidošanai, attīstībai un krīzes laikā apgūto prasmju pielietošanai tālākā biznesa izaugsmē," pauda Bremze.
- Vai nācies atlaist kādus darbiniekus vai veikt kādus citus optimizācijas pasākumus?
"Nordei” svarīga ir komanda un tādēļ štata samazināšana nebija viegls lēmums, bet ņemot vērā nozari, kurā strādājam, šis lēmums bija neizbēgams, krīzes laikā mums jārēķinās ar svārstībām. “Norde” jau martā pārskatīja izdevumus, lai veiktu optimizāciju, bet uzturētu nemainīgi augstu pakalpojumu kvalitātes standartu. Vienojāmies ar piegādātājiem par cenu vai apjomu samazinājumu, izvērtējām prognozējamās darbinieku slodzes un pārskatījām pienākumu sadalījumu.
- Ko "Norde" sagaida (konkrēti) no valdības pēc ārkārtējās situācijas, lai atgūtos no krīzes?
“Norde” apzinās, ka Covid-19 radītā krīzes situācija nebeigsies tik drīz. Ļoti svarīgi, lai Latvijas valdība pakāpeniski pārietu no krīzes perioda atbalsta mehānismiem uz ierastās darbības atjaunošanu veicinošiem mehānismiem. Svarīgi, lai valsts meklē veidus, kā atbalstīt uzņēmējus atgriežoties biznesā, piemēram, ar nodokļu atlaidēm, maksājumu periodu pagarināšanu un citām pēc-krīzes periodam svarīgām, noderīgām procedūrām.
“Norde” uzskata, ka šajā laikā bankām vajadzētu būt pretimnākošākām, jo kā rāda pieredze, piemēram, autobiznesā 60-70% klientu netiek apstiprināti līzingi, lai iegādātos automašīnu. Šāda attieksme pret potenciālajiem klientiem var izraisīt tādas pašas sekas, kā pēc iepriekšējās krīzes ar kuru saskārās Latvijas iedzīvotāji. Šeit efektīvs risinājums varētu būt Altum iesaiste ar galvojumu par privāto klientu pirmo iemaksu iegādājoties automašīnu. Tas noteikti stimulētu, sildītu ekonomiku.
- Kādi ir uzņēmuma turpmākie darbības mērķi?
"NORDE" līdzīpašnieks Didzis Bremze norādīja, ka primārais ir uzņēmuma darbības stabilizēšana, tāpēc "Norde" savā darbībā šobrīd liek lielāku akcentu uz vairāk pieprasītiem pakalpojumu veidiem - komerctransports un pēcpārdošanas serviss. Šobrīd "Norde" arī attīsta virsbūvju remontdarbu pakalpojumu segmentu, bet tuvākajā laikā plāno nodot ekspluatācijā jaunu krāsotavu - lielāka izmēra "L3", "H3" mikroautobusiem, kas ir svarīgi komerctransporta pārstāvjiem. Tāpat uzņēmums grasās uzrunāt "Renault" un "Dacia" klientus, lai piedāvātu garantijas un pēc-garantijas automašīnu remonta iespējas "Norde" servisā.
- Kā prognozējat turpmāko gadu? Vai veicat kādas pārmaiņas uzņēmuma darbībā, lai veiksmīgāk pielāgotos aktuālajai situācijai?
Vasaras periodā ceram uz krīzes situācijas samazināšanos un plāno atgriezties normālā darba ritmā. Turpmāk “Norde” grasās izmantot arī krīzes situācijas laikā ieviestos jaunumus, kas nodrošina ērtu pienākumu veikšanu darbiniekiem attālināti un arī ērtu klientu apkalpošanu, piemēram - tupinās un attīstīs jaunos mobilos pakalpojumus klientiem, tāpat vadoties pēc šī brīža pieredzes veiks rūpīgāku izdevumu analīzi uzņēmumā.
- Kā tieši Jūsu uzņēmumu ietekmē pašreizējā krīze? Salīdzinot ar gadu iepriekš - aptuveni par cik (procentuāli) uzņēmumam ir samazinājies apgrozījums?
Par apgrozījuma samazinājumu krīzes ietekmē "NORDE" līdzīpašnieks atturējās sniegt detalizētu informāciju, skaidrojot, ka tirdzniecība mainās "burtiski katru nedēļu, nerunājot par mēnesi, un tādēļ finanšu rezultātus vērtēs pusgada griezumā".