Kopš savas ierašanās 2007. gadā, Qashqai ir bijis etalons šajā segmentā ar daudziem konkurentu atdarinājumiem. Kopš laišanas klajā šis automobiļa modelis ir bijis ļoti veiksmīgs, un kopumā Eiropā ir pārdoti jau vairāk nekā trīs miljoni Qashqai. Iepriekšējās paaudzes Nissan Qashqai versija, kas Eiropā tika laista klajā 2014. gadā, ir pārdota vairāk nekā miljons eksemplāros.
Pilnīgi jaunais Nissan Qashqai - etalons SUV segmentā
- Līdz šim Eiropā pārdoti vairāk nekā trīs miljoni Qashqai.
- Jaunā CMF-C platforma būs Qashqai tehnoloģisko uzlabojumu pamatā.
- Inovatīvā e-POWER sistēma jaunajam Qashqai nodrošinās elektrificēšanu.
- Eiropā veidots dizains, izstrāde un ražošana, lai atkārtotu Qashqai vēsturiskos panākumus.
"Jaunais Qashqai maina it visu, ko klienti var sagaidīt no ģimenes automobiļa. Komforts, izsmalcinātība un tehnoloģijas ir atbilstošas augstākās klases automobiļiem, savukārt ar braukšanas pieredzi būs apmierināti gan autovadītāji, gan pasažieri. Mēs uzskatām, ka, pateicoties Nissan e-POWER tehnoloģijai, klienti iemīlēs arī elektriskā spēka piedziņas sajūtu bez raizēm par nobraucamo attālumu,” saka Džanluka de Fičijs (Gianluca de Ficchy), Nissan Āfrikas, Tuvo Austrumu, Indijas, Eiropas un Okeānijas reģionu valdes priekšsēdētājs (AMIEO).
Jaunā paaudze ievēro savu priekšgājēju pamatprincipus attiecībā uz spēcīgu dizainu, efektīvu spēka agregātu un uzlabotu ārējo izskatu kombinācijā ar paaugstinātu kvalitāti un braukšanas pieredzi, kas līdzvērtīga augstākas klases automobiļiem. Jaunais Qashqai noteikti paaugstina latiņu krosoveru segmentā jaunā līmenī.
Tāpat kā priekšgājējus, arī jauno Qashqai ir izstrādājusi Nissan Design Europe darba grupa, kas strādā Londonā, Lielbritānijā, un inženiertehnisko darbu vadīja Nissan tehniskais centrs Eiropā, kas atrodas Kranfīldā, Bedfordšīrā (Lielbritānijā).
CMF-C platforma.
Jaunā CMF-C platforma pārstāv vismodernāko automobiļu struktūru un tehnoloģiju arhitektūru. Inženieru mērķis bija saglabāt pašreizējās Qashqai proporcijas. Īpaši augstas stiprības tērauda lietojumu (UHSS) izmantošana jaunā Qashqai struktūrā ir palielinājusies par 50%. Tas veicina vieglāku kopējo virsbūvi, kas ir par 41% izturīgāka nekā iepriekšējai automobiļa versijai. Savukārt tas nozīmē izsmalcinātu un uzlabotu komfortu un braukšanas reakciju atbilstoši augstākam segmentam. Ir pieliktas pūles arī automobiļa svara samazināšanā. Pat bagāžas nodalījuma durvis tagad ir izgatavotas no kompozītmateriāla, kas vien ļauj ietaupīt 2,6 kg. Priekšējās un aizmugurējās sānu durvis, priekšējie spārni un pārsegs tagad ir izgatavoti no alumīnija, kas ļauj ietaupīt 21 kg. Uzlabojumiem ir arī drošības puse. Jaunā struktūra efektīvāk absorbē enerģiju avārijas gadījumā.
Jauna balstiekārtas un stūres konstrukcija.
Jaunais Qashqai turpina dāvāt iepriecinošu braukšanas pieredzi, balstoties uz savu izsmalcinātas un pievilcīgas braukšanas reputāciju, kas ir ārkārtīgi patīkama, pat braucot pa līkumainu, nelīdzenu ceļu. Jaunā platforma lepojas ar augstākam segmentam raksturīgu vērpes stingrību, kas ļauj just labāku stūres reakciju un nodrošina stabilāku braukšanas pieredzi. Makfersona statņa statuss ir atjaunināts gan priekšā, gan aizmugurē. Tagad tas ir pieejams automobiļiem ar līdz pat 20” diskiem.
Vērpstieņa tipa uzstādīšana aizmugurē piedāvā uzlabotu triecienu absorbciju un ceļa trokšņu slāpēšanu, kā rezultātā tiek nodrošināta mierīga un klusa braukšana, braucot pa jebkādu ceļa segumu. Kopumā ceļa troksnis ir samazināts, līdzsvars starp komfortu un dinamisko reakciju ir labākais segmentā, un pretbrauciena veiktspēja ir lieliska.
Deivids Moss (David Moss), vecākais viceprezidents pētniecības un attīstības jautājumos, Āfrikas, Tuvo Austrumu, Indijas, Eiropas un Okeānijas reģionā (AMIEO) atzīst: "Mūsu inženieru darba grupa ir salīdzinoši izvērtējusi "C” segmenta hečbekus, kā arī tiešo konkurentu automobiļus, un, veicot tūkstošiem kilometru garus testus gan pa ceļiem, gan testa telpās visā Eiropā, ir sasniegusi braukšanas un vadāmības līdzsvaru, kas pieredzes centrā liek braukšanas prieku.”
Efektivitātes inovācijas.
Jaunais Qashqai ietilpst plašākā Nissan elektrifikācijas stratēģijā un tamdēļ klientiem piedāvā divus spēka agregātu risinājumus – elastīgu un efektīvu 1,3 litru benzīna dzinēju ar daļēju hibrīdtehnoloģiju, savukārt Nissan novatoriskā e-POWER elektromotora piedziņas sistēma nodrošina aizraujošu tūlītēju un lineāru paātrinājumu Qashqai, radot sajūtu, kāda ir braucot ar elektroautomobiļiem, bez bažām par nobraucamo attālumu.
1,3 l benzīna dzinējs tirgū tiek piedāvāts ar divām jaudas iespējām – 138 ZS ar manuālo pārnesumkārbu un priekšpiedziņu un 156 ZS ar jaunu Xtronic pārnesumkārbu un priekšējo vai visu riteņu piedziņu.
1,3 litru benzīna dzinējs ir plaši atjaunināts, iekļaujot daļēju hibrīda sistēmu. 12 V sistēmā ir atsevišķa litija akumulatoru instalācija, kas uzstādīta zem grīdas, un siksnas piedziņas ģenerators, lai iegūtu bremzēšanas enerģiju. Tas ļauj motora sistēmām darboties ar iegūto enerģiju, pagarinot Stop/Start sistēmas darbības ilgumu, kas samazina dzinēja radīto kopējo CO2 izmešu apjomu. Turklāt tas paātrinājumā piedāvā arī griezes momenta atbalstu.
e-POWER.
Jaunais Qashqai pārstāv labāko Nissan novatorisko garu – to, ko mēs saucam par Nissan Inteliģento mobilitāti. Tas Eiropā pirmo reizi vēsturē ir ieviesis Nissan novatorisko e‑POWER piedziņas sistēmu. Unikālais Nissan jauninājums – e-POWER sistēma – piedāvā pilnīgu elektromotora piedziņu, kas nozīmē, ka riteņus pilnībā vada elektromotors. e-POWER sastāv no lielas jaudas akumulatora un spēka agregāta, kas ir integrēts ar benzīna motoru, strāvas ģeneratoru, invertoru un motoru. Parastajās hibrīdu sistēmās riteņus vada elektromotors un benzīna dzinējs. e-POWER sistēmā benzīna dzinējs nav savienots ar riteņiem; tas vienkārši uzlādē akumulatoru, un atšķirībā no 100% elektroautomobiļiem, strāvas avots ir dzinējs, nevis tikai akumulators. (Pilnīga informācija par e-POWER, tehniskā informācija un specifikācijas tiks publicētas tuvojoties jaunā Qashqai laišanai klajā.)”
Galvenā atšķirība salīdzinājumā ar citiem parastajiem hibrīdiem ir tā, ka elektromotors ir tāda paša izmēra, kāds parasti ir elektriskajos automobiļos, dodot tūlītēju paātrinājuma reakciju, kas ir tik iemīļota elektroautomobiļu īpašnieku vidū. Dzinēja darbināms ģenerators uztur akumulatora uzlādi, bet var arī piegādāt elektrību tieši dzinējam, lai iegūtu papildu jaudu. Dzinējs darbojas optimālā apgriezienu diapazonā, veicinot maksimālu degvielas izmantošanas efektivitāti, tomēr vienlaikus ir rūpīgi noregulēts tā, lai samazinātu troksni un nodrošinātu dabisku, savienotu sajūtu paātrinājuma laikā.
Uzlabota ProPILOT tehnoloģija.
Jaunais Qashqai ir aprīkots ar nākamās paaudzes ProPILOT tehnoloģiju, nodrošinot lielāku atbalstu autovadītājam daudzveidīgos apstākļos. ProPILOT ar Navi-Link sistēmu ir izstrādāta, lai mazinātu nogurumu un stresu braukšanas laikā, vienlaikus piedāvājot ļoti intuitīvu lietošanas pieredzi.
Pilnīgi jaunā Nissan Qashqai atjauninātā sistēma spēj pielāgot automobiļa braukšanas ātrumu atbilstoši papildu ārējiem apstākļiem: kad automobilis uz šosejas šķērso zemāku ātruma ierobežojuma zonu, sistēma spēj nolasīt ceļa zīmes un ņemt vērā navigācijas sistēmas braukšanas ātruma ierobežojuma datus, lai Qashqai palēninātos līdz atbilstošam ātrumam, kas nozīmē, ka autovadītājam nav manuāli jāpielāgo kruīza kontroles ātrums. Turklāt ProPILOT ar Navi-Link var sazināties ar Qashqai "aklās” zonas radariem, lai, ja nepieciešams, palīdzētu veikt stūrēšanas korekcijas, tādējādi palīdzot novērst braukšanas joslas maiņu, ja automobiļa "aklajā” zonā ir kāds cits automobilis.
Inteliģentie LED lukturi.
Jaunajam Qashqai Nissan inženieri ir izstrādājuši uzlabotu lukturu sistēmu, kas gaismas kūļa formu pielāgo ceļa apstākļiem un citiem satiksmes dalībniekiem. Stars ir sadalīts 12 atsevišķos elementos, kas selektīvi deaktivizējas, nosakot transportlīdzekļus, kas tuvojas. Pateicoties šim jauninājumam, tas var projicēt gaišāku staru tālāk un platāk, bet forma faktiski mainās, tāpēc pretim braucošie satiksmes dalībnieki netiek apžilbināti.
"Pilnīgi jaunā Qashqai dizaina un izstrādes sākumpunkts bija padziļināta to attiecību analīze, kas mums ir bijušas ar Qashqai īpašniekiem pēdējo 14 gadu laikā. Tas ir ļāvis mums saprast viņu vajadzības un jo īpaši to, ko viņi novērtē krosoverā, ko ikdienā izmanto un uz ko paļaujas,” piebilst Marko Fioravanti (Marco Fioravanti).
Qashqai – krosoveru segmenta radītājs.
"Nissan ir pirmais zīmols, kas tirgū laidīs jau trešo savu kompaktā krosovera paaudzi. Pateicoties nepārspējamai pieredzei, kompetencei un attiecībām ar klientiem, kas izveidojušās kopš pirmā Qashqai laišanas klajā, Nissan ir unikālā pozīcijā, lai nostiprinātu mūsu kā iecienītākā krosovera statusu Eiropā ar pilnīgi jauno Qashqai. Tas ir radīts, lai vēl vairāk uzlabotu mūsu klientu pieredzi, pateicoties elegantam un dinamiskam dizainam, inovatīvām un noderīgām tehnoloģijām, vienlaikus piedāvājot izcilu efektivitāti,” uzsver Marko Fioravanti (Marco Fioravanti).